BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, 23 November 2012

Mengenang detik 3 hb 4 2012 hingga 8 hb 5 dan sehingga hari guru di Sk Chikus menjadi Guru Ganti di Prasekolah An-Nur SK Chikus…


Alhamdulillah cuti 2 bulan ku diisi dengan dapat tawaran mengajar di prasekolah Sk Chikus, selama 1 bulan dan pada masa tu ku mengisi borang kekosongan di PPD hilir Perak secara tak sengaja sewaktu mengikut abah servis kereta di Teluk Intan…Ketika itu secara spontan mengisi borang kekosongan dan pada ketika itu ada 2 orang lelaki dan 2 gadis india yang juga bersama2x mengisi borang kekosongan guru ganti….

Alhamdulillah diri ini dipanggil dan mendapat panggilan telefon dari pejabat PPD setelah belum sempat sampai ke rumah ketika pulang dari Teluk Intan,…Alhamdulillah sujud syukur ku lakukan kerana telah terpilih untuk menggantikan guru prasekolah SK Chikus yang cuti bersalin sudah sebulan tiada ganti..Kalaulah ku mengisi borang kekosongan lebih awal ..mesti dapat mengajar di sekolah ini sebulan yang lalu…tapi kira syukur jugak diberi peluang mengajar kanak-kanak prasekolah seramai 17 orang ini sebulan lebih…sehingga pada hari guru..diri ini dipilih oleh Guru prasekolah itu untuk mengajar anak-anak ini persembahan untuk Hari Guru Alhamdulillah, banyak pengalaman yang dapat dan secara tidak langsung dapat meningkatkan teknik pengajaran kepada kanak-kanak 5 dan6 tahun ni…Alhamdulillah..syukur-syukur Ya Allah….

Setiap hari ku bertolak dari rumah pada jam 6.30 pagi kerana perjalanan nak menuju ke Sk Chikus adalah selama 1 jam dan memang tepat2xsampai ke sekolah pada jam 7.30pg. Sampainya di prasekolah..mereka semua sedang bermain permainan yang ada dlm prasekolah da ada juga yang membaca buku..ha yang tu umur 6 tahun..kanak-kanak yang berumur 5 tahun hanyalah 2 orang iaitu fakhrul dan azim..mereka ni sangat comel dan pelat..hehe..biasa la kan budak2x lagi..kemudian aku akan naik ke pejabat untuk menandatanaani kehadiran aku ke sekolah..Setelah itu..aku melawat di sekitar sekolah..sekolah Sk Chikus ni banyak bunga..ada kebun sayur2xan..semuanya cantik ..dah la kedudukannya di belakang sawah dan di depan sekolah ada tali air..aku memang pantang dengan suasana kehijauan sawah aku amat mengaguminya sangat2x indah pemandangannya Subhanallah..
 
 
Pemandangan sawah belakang sekolah...
 
Semua guru-guru di Sk Chikus sangat2x baik dan peramah…begitu juga dengan staff2x lain seperti pakcik kerani, pakcik pembantu pejabat, mkcik2x pekerja swasta yang uruskan keceriaan di sk chikus..dan keadaan ditambahkan lagi meriahnya apabila kantin mempunyai pekerja2x yang ceria…semuanya kelakar…kalo aku g kantin..jenuh jugak kene sakat…hehe..makan kat kantin pon sedap..memang gemuk la aku..dah ler kat prasekolah dapat makan free…hehe..pembantu prasekolah Kak Rozie ni sangat pandai masak…dan dia rajin memberi aku nasihat dan sangat best bersembang dengan beliau..hehe..bahagianya aku rasa..

Tiada ungkapan lain yang mampu aku ucapkan selain Alhamdulillah kerana Allah hadirkan orang2x yang baik dalam hidup aku..syukran Ya Allah..

 

 
 
 
 
 
Yang pastinya cikgu Nurul pasti merindui kalian....In Shaa Allah ader rezeki cikgu dtg melawat korang taun dpn..time tu korang dah darjah satu dah..hehehe...
Luv u all....^____^
 

0 comments: