BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 30 October 2012

Semoga tercapailah dan termakbullah cita-citaku untuk bercinta selepas terlafaznya akad..subhanallah..

"Ya Allah,aku memohon cinta-Mu dan cinta orang yang mencintai-Mu,dan amalan yang menyampaikan aku kepada cinta-Mu.Ya Allah,jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai dari diriku,keluargaku dan daripada air yang sejuk(ketika panas terik)." (HR Al-Tarmizi).


 
Inilah cita-citaku sejak di bangku skolah menengah lagi…aku memang sukakan perkahwinanku diatur oleh orang tuaku..kerana aku nak bercinta selepas nikah…saat terlafaznya akad..saat itulah aku akan mencintai sang suamiku sepenuh hati….aku mohon sangat Ya Allah…agar cita-cita yang ku impikan selama ini tercapai…aku yakin dengan pilihan orang tuaku kerana mereka lebih arif akan hal ini…ku harap juga Allah mempertemukan aku dengan lelaki yang beriman, berakhlak mulia serta dapat membimbing aku ke jannah MU ..Amin Ya rabbal Alamin..

Wanita dan lelaki yang bercinta selepas nikah, saling melengkapi agama pasangannya dan sama-sama mentarbiah diri ke jalan Allah. Ini adalah jauh luar biasa and very awesome Jika belum menikah,cinta boleh menjadi high class apabila teruna dan dara saling bermujahadah. Bantu si dia memahami dengan mengurangkan perjumpaan dan komunikasi. Kecuali ada urusan penting dan keperluan sahaja dengan menjaga syarat dan batasan. Jika di luar batas urusan,tanyalah hati.Tepuk dada tanya iman. Kebaikan itu apa yang tenang dalam hati. Dosa itu apa yang syak dan was-was dalam hati. Nikmatilah indahnya saat bercinta itu selepas nikah

 

Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku,nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita.Tugas pertama bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku."

 

"Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehanmu.Janji Allah pastiku pegang dalam mencari misi 'lelaki yang baik untuk wanita yang baik.



 
 

1 comments:

Ainismaira said...

sweet sgt.. insyaAllah, mudah2an cita2 tu akan tercapai.. :)